Pages

divendres, 10 de juny del 2011

Lesió al tendó rotulià: Cronologia

Avui he fet l'últim examen de la uni. En principi ha anat tot bé, així que amb una mica de sort podré estar més tranquil fins a mitjans de setembre, el que ara em sembla molt de temps, però segur que passarà rapidissim...

Tornant cap a casa anava divagant mentalment, pensant què fer, disfrutant de poder estar més relaxat que últimament, però amb un pes que no em deixava estar content del tot. El meu amic genoll dret, més concretament el tendó d'aquest element. Baixar o pujar de l'autobús, caminar 10 minuts, estar dret una estona, cordar-te la sabata, pujar les escales... activitats quotidianes que s'han de fer si o si i que no obstant et fan estar molt pendent tota l'estona: Em molesta, no em molesta, estic millor, estic com sempre, ara sí que va bé, ara ja no hi va tant...



El tema va ser el següent:

1- A finals de febrer, després de córrer, etc noto molèsties petites al genoll, paren al cap de poca estona i l'endemà ja no les noto, escalant no molesta.

2- Al cap de una o 2 setmanes, la primera de març, comença a molestar fins i tot escalant, així que em recomanen una setmana de repòs, i suprimir el córrer per una mica més de temps. Recordo que aquell dia una setmana sense escalar em va semblar una autèntica eternitat.

3- Faig 5 dies de repòs, el 6è he de caminar durant bastanta estona i me'n ressenteixo una miqueta...

4- 12-13 de Març, aquest cap de setmana ja torno a escalar, em penso ( o segurement vull pensar) que ja va tot bé i que no serà res, i el cap de setmana següent faig el mateix. Aquí ja havia deixat de córrer per un temps, perquè notava que no em trobava fi, però escalant ho notava poc. Nedo algun dia...

5- Dissabte 2 d'Abril, primera prova copa catalana dificultat: Els entrenaments previs han estat en un mode off pel que fa al dolor, he intentat no pensar-hi gaire. El dia de la compe no faig un bon resultat, però això en el meu cas no té res a veure amb la lesió del genoll, sinó amb que he d'estar més fort. No obstant aquell dia ja em va molestar bastant també escalant, si sóc objectiu en les observacions.

6- 9 d'Abril, Campionat Catalunya escalada en bloc : Competeixo, i estic tot el dia dret. Al vespre molesta molt i accepto que he de parar. 

7- 18 d'Abril: ECO, em diuen que hi ha ruptura parcial del tendó i tendinits. Antiinflamatoris, m'ensenyen algun estirament, i fa uns 10 dies que he parat d'escalar. Em comenten intentar escalar sense forçar... ho provo i veig que no és possible en aquestes condicions. Penso que reposant es solucionarà ràpid ( el meu cap diu 2 setmanetes...) Campus, traccions, suspensions....

8- 9 de Maig: He fet ja entre 3 setmanes i un mes de repòs d'esport pel que fa a cames. Hi ha la compe de bloc dels bous i vull anar-hi, així que decideixo que ja estaré bé i a muerte bou. A la compe entre analgèsics i pomades, genollera,etc vaig pensar que anava bé. L'endemà intento anar a roca però només de l'aproximació de 10 minuts i la primera via que faig ja veig que encara estic lesionat. 

9- Estic pensant si punxar ja factors de creixement o esperar encara més.

10- 25 de Maig: Començo al centre de fisioteràpia on estic anant, avui dia 10 de juny essent objectiu veig que encara no estic bé però diria que sí que estic millorant. La recuperació, no obstant, no és només reposar, sinó que t'hi has d'implicar a fons: Dieta adequada, exercicis de compensació muscular,  estiraments, diferents tipus de teràpies ( Destacaria la EPI, electròlisis percutània intratisular) 


Simplement fent el balanç veig que les coses s'han de fer bé des d'un principi i  voler anar més ràpid del compte no és la solució. Actualment intento seguir entrenant amb el CTS ( Campus, Traccions, suspensions jaja) I no menjar-me el coco de quan podré tornar a l'activitat normal, ser positiu, i espero que no s'allargui molt més que a l'estiu he d'escalar molt!!!!!!!!!!!


8 comentaris:

Oriol ha dit...

Hey Bow.
Molts ànims i paciencia! Veuràs Que d'aqui a un temps prudencial, et tornem a veure BOW amb majuscules a tope... Una abraçada.

QUO... amb molt de temps a les espatlles

Lluis Salo ha dit...

merci Uri, records a la Susanna i per casa jeje

cuideu-vos ens anem veient!

xevifrancàs ha dit...

Senyor Saló, un servidor porta 2 anys i mig amb el genoll tocant els nassos, després de dues operacions, et puc ben dir que e millor és no forçar-lo i fer bondat. Gel i musculació, a més a més dels exercicis que et proporcionin els fisioterapeutes, que sort en tenim d'aquesta gent!

Per últim, tan sols animar-te que ja veuràs com d'aqui un temps, llarg o curt, el que hagi de ser tornaràs a estar a tope!

SALUT!

Lluis Salo ha dit...

Francàs merci pels ànims krak, sé que és dur i lo teu molt més, espero que també mica en mica et vagis posant al 100%, són temes que fins que no ho tens no t'adones de com fot, pero què hi farem.

Ara good luck amb els finals de la uni, i en qualsevol cas a disfrutar l'estiu.

Que vagi bé!!! ens veiem ;)

Raül Sala ha dit...

Ets un campió i ho saps! ;)

Lluis Salo ha dit...

merci mr.class, ia magradaria ser un campio jejeje, ara aveure si em recupero i pocapoc a escalar,

per cert aveure si acabeu rapid aquests examens que l'hem danar a liar algun dia eh ;)

ens veiem!

Lola ha dit...

No et desanimis Lluís! Ho estas fent bé i ho aconseguiras, sigues sempre positiu que t'asseguro, per experiència pròpia...., que te molt a veure en la recuperació. Segur que podras treure-li un bon suc a l'estiu! ENDAVANT I DE CARA! Sempre pensant que queda un dia menys per la recu! Al menys ara ja has acabat la Uni i et pots dedicar a l'amic genoll.

Un petó i ens veiem per S.Joan...!

Lluis Salo ha dit...

ei, merci!

bueno esta be tenir vacances, pero mes no m'hi puc pas dedicar que llavors me'l cascaré jeje

vinga fins s joan ajjaja