Pages

dimecres, 17 de juliol del 2013

Un pas més: Vuelo a ciegas

Recordo la primera vegada que vaig veure la via quan vaig pujar per primera vegada fa 2 anys al Macana...recordo que vaig pensar que algun dia la faria, i la veritat és que finalment aconseguir-ho va ser una gran alegria, ja que ha hagut de passar bastant més temps del que en aquell moment vaig pensar...

Open Golem fa un parell de caps de setmana, la última competició a la que vam assistir aquest estiu, i on vaig acabar amb 9 de 10 puntes dels dits rebentades. Final d'exhibició amb amics i públic animat, un gran dia d'escalada i com sempre a la Golem una festa!!! Foto (c) SalaGolem
L'estiu passat vaig provar-la per primer cop, i el segon dia ja vaig caure anant a la boca (a 4 moviments del bidit salvador) , però des d'allà fins a fer-la al final he hagut de tornar 4 dies més. 1 l'estiu passat, que va ser més de tranquis i provant altres vies,  i 3 aquest amb la via al cap,  i la veritat, després de caure moltes vegades al final de la via per una o altra raó se m'estava començant a atravessar mentalment, ja que veure que la pots fer però anar volant per una o altra raó al final et fa dubtar.

Arribes a Montserrat i veus això
Carlos al Vuelo a ciegas

Fèlix apretant divendres passat
El dia de l'encadene (dilluns) vam pujar abans de dinar amb en Carlos. Vam escalfar a Direcció obligatòria 6a com sempre i després vaig montar la via. Li dóno un pegue, arribo als dos romos de dalt i quan vaig a pujar el peu se m'escapen. Llàstima. Després arriba en Roger Crespo amb en Max i en Christian i poc després en Gaspar, ja sóm tota la troupe d'avui. Passa mitja horeta i li dóno un altre intent, vaig molt bé en aquest, arribo a dalt agafo els 2 romos, pujo el peu i quan ja estava tocant el tridit amb mà dreta el romo d'esquerres se m'escapa i volo, com sempre. Aquest era el pegue i no l'he aprofitat...ja puc baixar? Devien ser les 6 o així. Descanso mitja horeta més i li torno a donar, arribo un altre cop a dalt, agafo el romo de dreta i quan vaig al d'esquerres, caic again

- Merda tio ara ia vaig petat joder joderrrrrrrrrrrr
- Carlos: Tio que fas, tio apreta joder.
- Va baixa'm

Al Vuelo a Ciegas el divendres, fotos (c) Fèlix Obradó



En Carlos de mentres entrena algun pegue amb la Sesión, en aquestes apareixen en Santi, l'Uri Maravillas i en Xavi Ruiz que venen de provar algun pepino, es queden per allà a xerrar una mica... En Crespo s'està apunt d'enxufar la Bugler però tampoc té sort de moment...fins ara només ha encadenat en Christian, amb un pegazo això sí, ha passat flotant per la Lucky Lluch 7c+. Sonen les 8, ha passat ja 1h des de l'últim pegue, li dic a en Carlos que pujo a desmontar-la...

-Bidit esquerra i mono dreta, arranca peus, bidit mà dreta, llances al canto. Clava punta dreta i remes al buco amb la pedreta, peu esquerra a una punta negra i pilles l'hombro bo amb mà esquerra. Espolsa, vas al tridit amb mà dreta canvies peus i dinàmic al lateral de punteria. Xapes la segona, i remes al forat bo amb mà dreta, et pares al tridit d'esquerres i llances al llavi. Mou punta, pilles la lateral, puges peus i fas la bici i d'aquí remada a la boca. Xapes la tercera, puja peu dret, romo de dretes, merda com patina, arqueja'l a muerte on the edge per la regleta doncs, puja peu esquerra, romo d'esquerra, puja el taló al llavi, regleta de tres dits amb dreta (la he pillat!!!) (des de baix: va va va la lateral!!!) lateral amb esquerra... (se m'escapen els peus, però d'aquí no em penso deixar. -Escolto: va tio puja el peuuu) puges peu, joder amb la flexi, i al bidit, que quan vas encadenant se'n va 2m a l'esquerra el molt.... Canto canto canto i xapes la R. Vuelo a Ciegas. Vaaaaaaaamos!

Roger Crespo - Bugler



La veritat és que gràcies a tots pels ànims, d'aquest dia i dels altres 2 que vaig pujar aquest any! segur que em van ajudar!!! I el millor, seguidament en Crespo ens ensenya com es flota per la Bugler, i acaba així amb les 3 vies dures "humanes" del Macana. Fantàstic senyor nyapes!!! I en Gaspar també s'enxufa la Lucky Lluch, oleeee!!!

Gaspar vs Crespo - Lucky Lluch 7c+
Molt contents vam baixar les escales direcció Parquing, sort que teníem pressa per tornar perquè sinó igual desmontem Sant Benet aquest dia jajaja . Sobre la via i el grau....bé pel que m'han comentat el Vuelo va ser dels primers 8b's de la península i durant un temps referència pel grau. També hi ha gent que creu que és més fàcil i jo és el primer que encadeno i només he provat un altre 8b (zona 30, Margalef) així que tinc poques referències encara per valorar, només sé que és la que m'ha costat més intents. Sincerament m'importa bastant poc ja que aquesta via la fas perquè és la via que et motiva, l'entorn i la història. Vamos Sant Benet!!!

I bé ara algun dia més d'escalar per aquí i després un parón per fer Vacancetes amb la family que també toca...a l'agost us explico!!! 

Marc Le Menestrel al Vuelo años ha



22 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats bou!!

European Bous Team!

Cenicienta ha dit...

Enhorabuena Titan!!!!

Estas son las que más llenan ;)

laislaia ha dit...

Què emocionant com expliques l'encadene !!! Molt bé bou... :)

Anònim ha dit...

El vuelo es va deixar a la guia de 8b per " compromis"".
Evidentmeny no ho es.
Ja que ficas la foto del Marc, quan va fer la segona va dir 8a.
De la meteixa epoca es Corona i paso lo mateix....
El grau que li donem els d aqui al Vuelo es 8a /a+, per comparacio amb la Trini o la Sorpendente.
Bugler es 8a+, igual que Nyigo o Prirpi.

Felicitats

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Roger Crespo:

Hola Anònim.

Entenc que les teves aclaracions són amb la millor voluntad, i amb la finalitat de "corregir" el que sembla un error.

Hauria estat molt bé, però, que t'identifiquesis, doncs en general la font de la información otorga credibiitat i certesa a la mateixa, a no ser que la font no sigui de fiar, es clar. També hauria estat bé aclarir la frase ("els de aquí") que entenc com a locals de la zona, però no especifica si com a aperturistas, escaladors ascencionistes o merament aspectadors o recolectors de informació aliena.

Fas servir també la paruala "evidentment" que suposa induptabilitat, però malgrat la credibilitat i la influència de les ressenyes i la proposta dels aperturistes, segueixen mancant de certesa absoluta, ja que el grau es una mesura SUBJECTIVA que s'ha de consensuar amb la resta de ascensionistes que valoraran de forma PERSONAL el esforç realitzat i compararan amb la seva pròpia experiència.

PERSONALMENT, opinaré si em permets, com a ascensionista, i sense voler entrar en debat, que si Bugler es 8a+, respectivament i per comparació (al meu entendre) s'hauria de abaixar la Extrema y Dura a 8a y probablement la Vuelo a 7c+ (haurem de posar un cartell que digui: Benvinguts a Sant Benet!, doncs a la resta de sectors amb tota probabilitat aquestes vies seguirían en el grau proposat per la gent, que escala més zones i compara.)

Cuantes més propostes millor!

PD: Lluís! felicitats per aquesta clàssica!!!

Lluis Salo ha dit...

European bous team: Disfruteu un munt i moltes gràcies, a topeee

karakorum i laislaia: moltes gràcies, fa il·lusió!!!

anònim: Ja que entrem en debats, jo sóc bastant de la opinió del senyor Roger Crespo en el sentit que, amb els graus que proposes, Sant Benet tindria una graduació diferent dels altres sectors on he escalat, i en teoria el que s'ha d'intentar és homogeneitzar els graus per tal de tenir un sistema el més objectiu possible a partir de la subjectivitat de tots. O no?

NOTA D'AUTOR: M'agradaria poder discutir, si és que ho fem, sempre des del respecte i sense entrar en baralles ja que penso que pot ser enriquidor.

Dit això, gràcies per les felicitacions, la millor via que he fet!

Anònim ha dit...

Doncs com a escalador, aperturista, re equipador, etc de la zona insisteixo en que Bugler es 8a+ i el Vuelo 8a .
Ho he argumentat amb vies de la zona , pero pwr parlar de altres " mitiques" Arribaba es 8 a i es mes dura que el vuelo, i les del pedrancano son mes dures que Bugler.
Trini es deu mil vegades mes dura, i la Julia, Octopusi....
Que a tu et costi molt Bugler i poc la extrema doncs sera per les teves caracteristiques etc.
En dedinitiva, em reafirmo en els graus que he comentat.
El vuelo seguira sent la via trampa per els que es pensen que coneixen monrsetrat.
PD: nomes parlo de vues que he fet.

Anònim ha dit...

Elnproblema es les referencies que feu servir.
Si intentesis lws vies que dic, o les classiques de siurana, ho veuries clar

Anònim ha dit...

Sr Roger:
Lo que em sembla molta cara ea dir que haa fet la via Amb un allargo a la reunio!!!!!!!!.
Com pot ser??? De veritat et oensas que tot val???
Quina pena!!!A on hem arribat....

Muchachito

Anònim ha dit...

hola Muchachito,

m'alegro que posis un nom o pseudonim, esta be poder parlar amb algu i saber com dirigir-s'hi.

be, em sap greu que tentristeixi descobrir una realitat, si mes no la meva pròpia, que es la de un escalador prudent que estima la seva integritat física per sobre de QUALSEVOL altre factor. i en aquest sentit per mi si que val tot, el que faci falta per no fer-me mal.

si inicialment la via es va equipar d'aquesta manera, ho respecto, pero no ho compareixo i no em sento amb la obligació d'exposarme innecesariament per a ferho com algu ha determinat que sha de fer.

personalment crec que no esta equipada correctament i espero que aixo no provoqui que algun dia shagi de lamentar.

jo he preferit una alternativa que no influencia ni afecta a ningú mateix que a MI

Aixi que en aquest sentit dormo tranquil i de moment puc seguir escalant!

de totes formes gràcies per preocuparte de la meva situació i desició personal.

una salutació

Roger Crespo

Anònim ha dit...

Doncs no has entrs res sl que es una via d escalada.
I es una falta de repecte molt gran passar per alt aquest factor, que facilita enormement el encadene , per els que fina ara l han fet o volen fer respectant el caracter que li va donar el seu aperturista.
Simplement no has estat a l alçada de la via, i t las fet mes facil , modificant molt l esencia de la via.
El que tu has fet no es la Bugler, si no una adaptacio personal a les tevas mancances.

Muchachito

Anònim ha dit...

Es fa necessari que hi hagi una classificació oficial de la gradació de les vies. Tenint en compte que cada vegada hi ha més gent fent aquest esport, no s'entén que no hi sigui. Si poden haver-hi vies que admetin diferents interpretacions, algú hauria d'arbitrar-ho. Bé, a no ser que això formi part de la gràcia d'aquesta activitat però llavors sempre hi haurà polèmiques i podríem posar entre un grau i un altre infinits subgraus... El que està bé és que algú tingui la sensació d'haver-se superat a ell mateix i per'xò felicito a en Lluís.
I també és interessant la discussió que planteja en Roger Crespo sobre seguretat.

Anònim ha dit...

Muchcahito,

T'graeixo molt les aclaracions sobre el que JO he fet, doncs probablement sota la meva ignorancia o falta de experiència no hagi catalogat correctament el valor d'allò que he fet, dintre de la disciplina absolutista que sembla qe entens com a escalada. Demano perdo per ferr uns sentiments que no s'haurien de correspondre amb la meva activitat, però que malgrat tota logica, ho fan.

I potser si que no he entes el que es una via de escalada, potser el sr. Muchachito em podria fer un master, doncs a part de semblar un gran il.lustrat en el tema, tambe sembla un ferm procurador i defensor de que les coses es facin, en aquest senit tal i com li semblen a ell que s'han de fer, a l'estil clàssic, o inicial, com si de una religió o tradició es tractés. Això em recorda a l'actitud de certes religions, que a falta de lògica utilitzen la imposició.

Repeteixo, que tot hi reconèixer el valor que suposa respectar la essència de una via, en els casos que suposi una exposició de la meva integritat física, aquest respecte passa de forma automatica en segon terme sense cap prejudici!!

Jo estic molt tranuil
i orgullós de la meva activitat, totalment personal i "amateur"que no te altre valor que la meva pròpia recompensa i en la que em crec lliure de crear les meves propies normes i desicions.

El que no acabo de entendre realment, es que algú s'interposi en aquesta activitat intentant paliar els suposats merits de la mateixa sense ni tant sols coneixer a aquestes persones.

I em sembla subrrealista que hagi de arribar a donar una explicació de les meves pròpies desicions o actituds.

Roger Crespo.

TR ha dit...

Iepa ...si em permeteu...
com que més o menys ens coneixem tots tampoc és qüestió de emprenyar-se...
En principi St benet sempre ha estat un lloc on els "locals" intenten conservar unes "històries" que s'han anat creant, que, al mateix temps és normnal que gent que ha vingut més tarda no tingui tant en compte....Sinó igualment sabrieu qui és el MUCHACHITO...hehehe salut bow.

LA BUGLER, si parlem d'aquesta via, és una via que ha tirat ebnrrera a molta penya, precisament per l'akeje...fas el crux fisic i et queda el crux mental de arribar a la R.

Jo vaig fer el VUELO fa molts anys ( amb un escaqueo a la pedra marró de la esquerra, mira per on...però la Bugler la teia en tosrop i no la vaig pode fer mai de primer...em va fer por..i com TANTS, passat el crux em va pillar el iuiu...
De fet en base a el rotllo de STBENET , fer-la amb l'allargo és com fer un bloc tsunami amb corda.

PERO es pel rotllo local, si arribes ara i la veus expo, li fots l'allargo i tant contents...l'escalada es quelcom PERSONAL, i cadascu fa el que vol...per sort.

FELICITATS ROGER i FELICITATS LLUIS pel VUELO...VIOTES!!

En quant al grau...quasi el mateix...cadascu esta fort en un o altre sentit i cota més o menys com li va bé,,,a mi vies de l'estil del MCcanna em semblen impossibles i vies de l'estil de l PEDRANCANO em van millor..i no passa res...com diu molta gent, elq ue cal és escalar-les totes, bon karma i a gaudir, que el grau ja importa poc!!!!

Salut i kalma, respect per escalar amb aquesta CALOR i a GAUDIR de la pedra a stbenet ia tot arreuuuuu!

IRIE!!!

Anònim ha dit...

Bueno simplemente tu no has hecho la Bugler.
Has hecho una adaptacion personal de esa via, pero que ya no es la via , por que efevtivamente el equipamiento forms parte de la via.
Es asi en esta y en TODAS.
Si t da miedo , pues buscas otra via que te vaya mejor.
Y ES MUY IMPORTANTE ENTENDER ESTO, POR QUE SI NO SE ACABAN DESVIRTUANDO LAS VIAS Y SE CONVIERTEN EN PURA GIMNASIA.
Basili

Lluis Salo ha dit...

TR: merci bou, com estàs? suposo que a tope com sempre, gas!!! Respecte la Bugler estic d'acord amb la teva opinió, i en els graus suposo que mai ens posarem d'acord totalment ja que varien les percepcions de cadascú...

Bon estiu i apreta fort!

Anònim ha dit...

Roger Crespo:

TR: Estic molt d'acord!!! paraules Savies! i Gràcies per les felicitacions.

Basili:

Empiezo a cansarme de que os empeñéis en decidir lo que YO he hecho y lo que DEBO hacer.

Hago las vías QUE quiero y COMO quiero. (o quizá os debería preguntar antes a vosotros y pedir permiso?)

Yo no busco ni he pedido la bendición de nadie, ni tan solo la vuestra. Así que no hace falta que os molestéis.

Y ES MUY IMPORTANTE ENTENDER ESTO, POR QUE SI NO SE ACABA DESVIRTUANDO LA LIBERTAD DE LA GENTE Y CREANDO MAL AMBIENTE.

Y si a vuestros ojos esto se acaba convirtiendo en "pura gimnasia"(?¿) y eso os disgusta es un problema tan solo vuestro, yo no tengo vuestra perspectiva, así que no me lo adjudiquéis a MI.

Anònim ha dit...

Muchachito i Basili no comparteixo la vostra opinió, però ja que sembleu locals de sant benet de tota la vida, és evident que teniu més prespectiva que nosaltres pel que fa a la ètica d'aquestes vies.
De totes maneres no entenc perquè us preocupa tant si ens posem o no un allargo a la reunió ja que és cosa de la nostra seguretat.

Respecte als graus, en grau sant benet, si el vuelo es 8a,per comparació, la lucky quedaria en un 7b+ i per tant la sesión hauría de quedar en un 7b com a molt.
Representa que són aquests els graus de sant benet?

Atentament Carlos.

Anònim ha dit...

Hola,

No has de donar explicacions a ningú, cadascú escala com vol o com pot.

Ara, el fet objectiu és que no has fet la Bugler, has fet els seus moviments i la part de dalt al toperope. Però la via té un aleje que t,has estalviat.

Si publiqueu a la xarxa coses que no són certes us exposeu als comentaris. les normes no les hem inventat nosaltres, una via com la Bugler un component físic i un de psicològic. Si li treus un d,ells no és la via. n,hi ha altres sense aquest component.

Tant us molesten les peculiaritats llocals en les graduacions? O és el vostre ego?
jo quan escolto la paraula "homogenitzar" se'm posen els pèls de punta.

Respecteu la diversitat en graduacions i equipaments.

Joan

Anònim ha dit...

No has de donar explicacions, cadascú escala com vol i com pot. Ara el fet objectiu és que no has fet la Bugler.

La singularitat d'aquesta via és que obliga a assumir un component psicològic que altres no tenen. Si li treus això, has fet els moviments però no la via.

No escalem per els altres sinó pet nosaltres mateixos, però si publiqueu coses que no són us exposeu als comentaris.

I no es tracta d'absolutisme o no, les normes no les hem inventat nosaltres, estan més o menys consensuades, i si agafar-se a la cadena o fer toprope no és fer la via, això tampoc.

Tant us molesten les peculiaritats locals en les graduacions? O és el vostre ego?

Respecteu la diversitat, tant en equipaments con en graduacions. És uba riquesa.
Odío la paraula homogeneïtzar.

Reduïu l'escalada a numeros i lletres.

Joan



Lluis Salo ha dit...

Hola Joan,

Per mí, i és només una opinió personal, si no hi ha una escala de graduacions que sigui més o menys equitativa i per tant correlacionable d'un lloc a un altre no té sentit que hi sigui, ja que llavors no serveix pel que ha de servir (que és poder comparar i classificar d'alguna manera les dificultats, des del punt de vista més "esportiu" de l'escalada) així que en aquest cas seria millor no posar graus. Ja que l'escala de graduacions es va fer, penso que lo llògic és intentar que sigui similar a tot arreu. No ho puc entendre d'una altra manera. I això implica recotar vies contínuament.

Pel que fa als equipaments estic d'acord amb el que dius, això forma part de cada via i del caràcter de l'equipador.